Home ព័ត៌មានជាតិ នយោបាយ ឥណ្ឌូនេស៊ី​ទស...

ឥណ្ឌូនេស៊ី​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​»

ដោយៈ ផាត ចាន់​សុ​និ​តា​/​ភ្នំពេញៈចក្ខុវិស័យ​រប​ស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា គឺ​ផ្តោតលើ​យុត្តិធម៌ និង​ការចងចាំ ដែលជា​គ្រឹះ​ក្នុងការ​ធ្វើ​ឲ្យ​សះស្បើយ​សម្រាប់​អ្នក​រស់រានមានជីវិត​នៃ​របប​ខ្មែរក្រហម​លើ​កេរដំណែល​ប្រកបដោយ​វិនាសកម្ម​នៃ​របប​នេះ​។ មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​បាន​ប្រើប្រាស់​មធ្យោបាយ ការអភិរក្ស​សិល្បៈ វប្បធម៌ និង​បេតិកភណ្ឌ​ជាតិ​មួយចំនួន ដែលជា​មូលដ្ឋាន​សំខាន់​ក្នុងការ​ផ្សះផ្សា​។​នៅ​ឆ្នាំ​២០១​ក្រុមការងារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​បាន​ចូលរួម​សិក្ខាសាលា​រៀបចំឡើង​ដោយសារ​មន្ទីរ​ជាតិ​ឥណ្ឌូនេស៊ី ស្តីអំពី​ប្រធានបទ​​ការការពារ​និង​ថែរក្សា​។

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

​នៅ​ទីនោះ​ក្រុមការងារ​បាន​ប្រាស្រ័យ​នឹង​សិល្បករ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​មួយរូប​គឺ​លោក នី​យូ​ម៉េ​ន នូ​អា​តា (I Nyoman Nuata) ដែលមាន​ជំនាញ​ផ្នែក​សិល្បៈ​ចម្លាក់​។​ក្រុមការងារ​បានលើកឡើង​អំពី​ការសហការ​ជាមួយ​សិល្បករ​រូបនេះ​បង្កើត​រូបចម្លាក់​មួយ​តំណាង​ឲ្យ​ស្ត្រី​កម្ពុជា ដែលជា​ទស្សនវិស័យ​មួយ​បាន​រំលេច​ឡើងជា​សាធារណៈ​តាំងពី​ឆ្នាំ​២០០៨ មកម្ល៉េះ ។ លោក នី​យូ​ម៉េ​ន (Nyoman) និង​ភរិយា​បានធ្វើ​ទស្សនកិច្ច​មកកាន់​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ និង​ខេត្តសៀមរាប ដើម្បី​ប្រមូល​គំនិត​ទាក់ទង​នឹង​រូបចម្លាក់ ព្រមទាំង​ធ្វើ​បទ​សម្ភាស​ជាមួយ​ស្ត្រី​មួយចំនួន​ដែលជា​អ្នក​រស់រានមានជីវិត​ពី​សម័យ​ខ្មែរក្រហម​។

​ជា​លទ្ធផល​នៃ​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច លោក នី​យ៉ូ​មេន (Nyoman)​បាន​បង្កើត​ស្នាដៃ​រូបចម្លាក់​តំណាង​ស្ត្រី​មួយ​ជូន​មជ្ឈមណ្ឌល ឯកសារ​កម្ពុជា ដើម្បី​ផ្តល់​កិត្តិយស​និង​សេចក្តី​គោរព​ដល់​ស្ត្រី​ខ្មែរ ដោយ​ដាក់​ងារ​ថា “​រូប​បដិមា​វីរ​ស្ត្រី​កម្ពុជា​នៃ​ក្តីសង្ឃឹម​” (“PILLAR OF HOPE”)​។ “​រូប​បដិមា​វីរ​ស្ត្រី​កម្ពុជា​នៃ​ក្តីសង្ឃឹម​” មាន​មូលន័យ​ដូចតទៅ​“​ក្នុងសម័យ​កាល​ដ៏​ខ្មៅ ងងឹត ជីវិត​មនុស្ស​ហាក់ដូច​ជា​គ្មាន​អត្ថន័យ​។ ការសម្លាប់​រង្គាល​បានកើត​ឡើង​ដោយ គ្មាន​មូលហេតុ​អ្វី​ទាល់តែសោះ​។ មានតែ​អ្នកមានអំណាច​ប៉ុណ្ណោះ ដែល​អាច​មើលឃើញ​អនាគត​របស់ខ្លួន ព្រមទាំង​បាន​ប្រាថ្នា​លើសពី​អ្វីដែល​ខ្លួន​ត្រូវការ​។ នៅពេលដែល​ខ្មែរក្រហម​ឡើងកាន់​អំណាច អំពើ​ឃោរឃៅ​និង​ការ​បង្ហូរឈាម​ជាតិ​សាសន៍​ខ្លួន​បានកើត​ឡើង​។ ខ្មែរក្រហម​បានធ្វើ​ឲ្យ​ស្ត្រី​និង​កុមារ​ជាច្រើន​រស់នៅ​ដោយ​គ្មាន​ស្វាមី​និង​ឪពុក​ដែលជា​មេ​គ្រួសារ​។ គ្រប់គ្នា​ទូទាំង​ពិភពលោក បានដឹងថា​មាន​អំពើ​ប្រល័យពូជសាសន៍​នៅ​កម្ពុជា ប៉ុន្តែ​មាន​មនុស្ស​មួយចំនួន​តូច​តែប៉ុណ្ណោះ​ដែល​បានដឹងថា​ស្ត្រី​គឺ ជា​អ្នក​បាន​តស៊ូ​ជម្នះ​រាល់​ឧបសគ្គ​ទាំងអស់ ក្រោយពី​របប​ប្រល័យពូជសាសន៍​ខ្មែរក្រហម​ដួលរលំ ដើម្បី​ចិញ្ចឹម​បីបាច់​ថែរក្សា​កូនៗ កសាង​ជីវិត និង​ប្រទេសជាតិ​របស់ខ្លួន​សាជាថ្មី​ឡើងវិញ​។ រូប​បដិមា​នេះ គឺជា​ការ​ឧទ្ទិស​ដល់​ស្ត្រី​ទាំងអស់​ដែលជា​វីរ​ស្ត្រី​កម្ពុជា​។​”

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

​ដោយសារ​បញ្ហា​ប្រឈម​មួយចំនួន​ដូចជា ការដឹកជញ្ជូន​រូបចម្លាក់​ពី​ប្រទេស​ឥណ្ឌូនេស៊ី មកកាន់​ប្រទេស​កម្ពុជា និង​ទីតាំង​ស័ក្ក​សម​សម្រាប់​ដាក់​តម្កល់​ស្នាដៃ​ដ៏​ប្រណិត​នេះ​ធ្វើ​ឲ្យ​មានការ​រាំងស្ទះ​ទទួលយក​រូបចម្លាក់​នេះ​មកកាន់​ប្រទេស​កម្ពុជា​។ ក្រោយមក សិល្បករ នី​យូ​ម៉េ​ន (Nyoman) បានដាក់​រូបចម្លាក់​នេះ​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​ដេញថ្លៃ​សិល្បៈ​និង​ត្រូវបាន​ទិញយក​ដោយ សហគ្រិន​ម្នាក់​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៩​។ ទោះបីជា រូបចម្លាក់​នេះ មិនអាច​បង្ហាញ​វត្តមាន​នៅក្នុង​ប្រទេស​ក​ម្ពុ​ជា​យ៉ាងណាក្តី ដំណើរការ​ពី​ដើមដំបូង​រហូតដល់​រូបចម្លាក់​លេចចេញ​ជា​រូប​រា​គឺជា​បទពិសោធន៍​មួយ​និង​ជាការ​ផ្ទេរ​ចំណេះដឹង​ក្នុង​វិស័យ​ចម្លាក់​។
​គួររំឭកថា​ក្រៅពី​រូបចម្លាក់​នេះ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​និង​កម្ពុជា​ក៏​ធ្លាប់មាន​ទំនាក់ទំនង​ផ្នែក​សិល្បៈ​យ៉ាង​ជិតស្និត​ជាមួយគ្នា​នា​រយៈពេល​កន្លងមក ទៅលើ​ផ្នែក​របាំ​ដែលមាន​សម្តេចព្រះរៀម បុប្ផា​ទេវី​រាំ​របាំ​អប្សរា​ឥណ្ឌូនេស៊ី​បាន​យ៉ាង​ល្វត់ល្វន់​ដើម្បី​ទទួល​ស្វាគមន៍ គណៈប្រតិភូ​បរទេស​។ មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​នៅតែ​បន្ត​បំពេញការងារ​ដើម្បី​បព្វ​ហេតុ​ការពារ​និង​អភិរក្ស​សិល្បៈ វប្បធម៌ ព្រមទាំង​លើកកម្ពស់​ការស្រាវជ្រាវ​អប់រំ​នៅ​កម្ពុជា​។​

«​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» ចាប់បដិសន្ធិ​ឡើង ដើម្បី​ថ្វាយ​ព្រះរាជ​កិត្តិយស​ជូន​សម្តេចម៉ែ និង​ស្ត្រី​កម្ពុជា​គ្រប់រូប​។​ស្ត្រី​កម្ពុជា​បាន​ខិត ខំប្រឹងប្រែង ដោយ​មិន​រួញរា​ក្នុង​ការស្ដារ លើកស្ទួយ និង​កសាង​ប្រទេសជាតិ​សាជាថ្មី តាមរយៈ​ការចិញ្ចឹម​បីបាច់​គ្រួសារ ក្តាប់​យក​និង​ពង្រីក​ឱកាស​សេដ្ឋកិច្ច អភិរក្ស ការពារ និង​ពង្រឹង​សហគមន៍ វប្បធម៌ និង​ប្រទេសជាតិ​របស់ខ្លួន​ក្រោយ​ពេលដែល របប​ខ្មែរក្រហម​បាន​ដួលរលំ​ទៅ​នៅ​ថ្ងៃទី​៧ ខែមករា ឆ្នាំ​១៩៧៩​។ «​បណ្ណាល័យ​សម្ដេចម៉ែ​»​បង្កើតឡើង​ដើម្បី​ឧទ្ទិស​ដល់ ស្ត្រី​កម្ពុជា ទាំង​នៅក្នុង​អតីតកាល បច្ចុប្បន្នកាល និង​អនាគតកាល​។​

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

​ដើម្បី​ទទួលស្គាល់​និង​អបអរសាទរ​ចំពោះ​សមិទ្ធផល​ដ៏​វិសេសវិសាល​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​ភ្ញៀវកិត្តិយស​ចំនួន​១០​រូបតំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​។
​លោក ឆាំង យុ នាយក​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា និង​បណ្ឌិត ហូ​លី​យ៉ូ អេ​. ជែ​ល​ដ្រេ​ស​អតីត​អ្នកសរសេរ​ព្រះរាជ​ជីវប្រវត្តិ​របស់ សម្តេចព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ​បាន​រៀបរាប់​ជូន​ភ្ញៀវកិត្តិយស​អំពី​ទី​១.​ពិព័រណ៍​សំខាន់ៗ​ទាំងពីរ​របស់​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​រួមមាន​ពិព័រណ៍​ព្រះឆាយាល័ក្ខណ៍​របស់​សម្តេច​ព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ និង​អត្ថន័យ​ប្លង់​រចនា​អគារ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់លោក​ស្រី ហ្សា​ហា ហា​ឌី​ដ ដែលជា​ស្ថាបត្យករ​ល្បីល្បាញ​និង​កម្រ​មួយរូប និង​ទី​២.​បរិក្ខារ​នានា​និង​ម៉ាស៊ីន​ផ្ទុក​ឯកសារ​ជា​ទម្រង់​ឌីជីថល​របស់ បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​។
​លោកស្រី សូ ហ្វា​រី​ណា បានបង្ហាញ​អំពី​ទីតាំង​ស្រាវជ្រាវ​, មជ្ឈមណ្ឌល​ស្រាវជ្រាវ​និង​បណ្ណាល័យ​ខ្មែរក្រហម​នៅតាម​បណ្តា​ខេត្ត ទាំង​១០ ដែលជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​គម្រោង​អប់រំ​អំពី​របប​កម្ពុជា​ប្រជាធិបតេយ្យ នៃ​គម្រោង​សំណង​តាមផ្លូវ​តុលាការ​នៅក្នុង​ក្របខ័ណ្ឌ នៃ​សំណុំរឿង​០០២ របស់​អង្គជំនុំជម្រះ​វិសាមញ្ញ​ក្នុង​តុលាការ​កម្ពុជា កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៣​។​

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

​នៅ​ចុងបញ្ចប់​នៃ​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច​ប្រតិភូ​កិត្តិយស និង​ក្រុមការងារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​បាន​ពិភាក្សា​លើ​ប្រធានបទ ជុំវិញ​ការងារ​ផ្សេងៗ ដែល​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​បានធ្វើ​កន្លងមក​នឹង​កំពុង​បន្ត​អនុវត្ត​។ ទន្ទឹមនឹងនេះ លោក ឆាំង យុ បាន​បកស្រាយ​អំពី​គោល​គំនិត​ក្នុងការ​ប្រើប្រាស់​សិល្បៈ​និង​គំនូរ​ដើម្បី​អប់រំ​និង​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​របប​កម្ពុជា​ប្រជាធិបតេយ្យ​ទៅកាន់​សាធារណជន​។​លោក​បាន​រំលេច​ឡើង​អំពី​ការងារ​សិល្បៈ​មួយចំនួន​ដែល​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​បាន​ប្រតិបត្តិ​រួមមាន ល្ខោននិយាយ ខ្សែភាពយន្ត​ឯកសារ ការផលិត​ភាពយន្ត​ខ្នាត​ខ្លី និង​ការស្រាវជ្រាវ​លើ​សិល្បៈ​បុរាណ និង​សហ​សម័យ​របស់ កម្ពុជា​។
​លោកស្រី​ឡោ​ទី​នី​អា​តំណាង​ឲ្យ​ប្រតិភូ​កិត្តិយស​និង​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជា​បាន​ចារ​ចំណារ​អនុស្សា​រី​យ៍​លើ​សៀវភៅ​ក្រាំងមាស​របស់ «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» ដែលមាន​អត្ថន័យ​ដូចតទៅ​៖
“​យើងខ្ញុំ​ពិតជា​សូម​អរគុណ​ជា​ពន់ពេក​សម្រាប់​ទស្សន​កិច្ច​ក្នុងថ្ងៃនេះ ដោយ​យើងខ្ញុំ​បាន​សិក្សា​ជ្រួតជ្រាប​អំពី​រឿងរ៉ាវ​ជាច្រើន​។ យើងខ្ញុំ​ជឿជាក់ថា​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច​នេះ ពិតជា​អាចជួយ​ឲ្យ​យើង​សិក្សា​អំពី​ប្រវត្តិ​សា​ស្ហ្រើ​យ​យើងខ្ញុំ​សង្ឃឹមថា​ជនជាតិ ឥណ្ឌូនេស៊ី​ជាច្រើន​ទៀត​នឹង​អាចធ្វើ​ទស្សនកិច្ច​មកកាន់ «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» ដើម្បី​សិក្សា​អំពី​ប្រវត្តិសាស្ត្រ រៀនសូត្រ​ពីបទ​ពិសោធន៍ និង​បន្តដំណើរ​ទៅមុខ​ដើម្បី​អនាគត​ដ៏​ប្រសើរ​។ ហើយ​ជាការ​ពិតណាស់ អ្វី​ទាំងអស់នេះ គឺជា​ការចងចាំ​ដ៏​វិសេសវិសាល​មួយ​សម្រាប់​យើងខ្ញុំ​។ សូម​ជូនពរ​នូវ​ជោគជ័យ​ដល់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​។​”៕សរន

រូប​បដិមា​វីរ​ស្ត្រី​កម្ពុជា​នៃ​ក្តីសង្ឃឹម​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

សម្តេចព្រះរាម បុប្ផា​ទេវី រាំ​របាំ​អប្សរា​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ដើម្បី​ទទួល​ស្វាគមន៍​គណៈប្រតិភូ​បរទេស​។​
(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

ភ្ញៀវកិត្តិយស តំណាង​ឲ្យ​ស្ថានទូត​សាធារណរដ្ឋ​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទស្សនកិច្ច «​បណ្ណាល័យ​សម្តេចម៉ែ​» នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ស្លឹករឹត​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា នៅ​ថ្ងៃទី​២៦ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២០​។​(​បណ្ណសារ​មជ្ឈមណ្ឌល​ឯកសារ​កម្ពុជា​)

ទីតាំងផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

- Advertisment -

Most Popular